شاید از خواص جو شنیده باشید اما ایا مصرف جو باعث لاغری و کاهش وزن هم می شود . جو از جمله غلات کامل به حساب می آید که خواص تغذیه ای فراوانی دارد. جوبرای بسیاری از مردم به خصوص در زمستان به عنوان صبحانه دلپذیر انتخاب می شود. طعم و محتوای مغذی آن را می توانید با اضافه کردن میوه ها و موادی دیگر افزایش دهید. با توجه به این موارد خیلی هم عجیب نیست که رژیمی بر اساس جووجود داشته باشد. نکته جالب این است که آیا رژیم جوسالم است و واقعا می تواند برای کاهش وزن نتیجه بخش باشد؟ در این مقاله به خواص جو برای کاهش وزن اشاره می کنیم و از اثرات آن در کاهش وزن می گوییم .

عملکرد جو در رژیم غذایی برای کاهش وزن چگونه است ؟

همانطور که گفتیم مصرف جو و استفاده از رژیم غذایی جو در کاهش وزن موثر است اگر این رژیم را درست دنبال کنید می تواند به کاهش وزنتان کمک کند. رژیم جو دوسر کم کالری، کم چرب و شامل انتخاب های غذایی سالم است. جوبه خودی خود می تواند به کاهش وزن کمک کند چون غذایی است که با خوردنش برای طولانی مدت احساس سیری می کنید. فیبر موجود در جومی تواند به دستگاه گوارش هم کمک کند.

رژیم جوبسیار کم هزینه است در نتیجه پیروی از آن به رژیم غذایی با غذاهای گران قیمت ساده تر است. درست مانند هر سبک زندگی یا رژیم غذایی سالمی توصیه می شود در کنار انتخاب غذایی برنامه ورزشی هم داشته باشید. این کار کمک می کند بتوانید در طول روز کالری بیشتری بسوزانید و بافت عضلانی تان از بین نرود . همیشه این توصیه ی ما را فراموش نکنید که باید اگر می خواهیداز رژیم غذایی متفاوتی استفاده کنید با پزشک م کنید.

برای کاهش وزن باید از جو در رژیم غذایی خود استفاده کنید . رژیم جوهمانطور که از نامش مشخص است روی جوتمرکز دارد اما به جز جوغذاهای دیگری نیز در آن وجود دارد. در این رژیم، جوبه عنوان وعده اصلی غذایی هر روز یک یا دو مرتبه مصرف می شود.

همچنین رژیم جودر سه مرحله قابل اجراست که عبارتند از:

در هفته اول جودر هر وعده خورده شود. در طول این دوره فقط باید جوپرک کامل و نه غلات آماده استفاده کنید. می توانید به همراه جویا به عنوان میان وعده مقداری میوه نیز مصرف کنید.

بعد از هفته یا مرحله اول روزانه یک یا دو وعده جوبه همراه گزینه ای سالم و کم چرب برای دیگر وعده ها استفاده می شود. در این مرحله میوه و سبزیجات بیشتری اضافه می شود و اجازه پیدا می کنید از غلات آماده نیز استفاده کنید.

رژیم غذایی شش روزه است که شامل جوبرای دو مورد از وعده های طول روز است. این رژیم غذایی تقریبا با مرحله دوم رژیم دو مرحله ای جویکسان است. تنها تفاوت این است که به جای هفت روز شش روز این کار را انجام می دهید .

چه غذاهایی را می توانید به همراه جو مصرف کنید تا بهتر وزن کم کنید :

اگر قصد دارید از رژیم جو استفاده کنید در این جا می گوییم که چه مقدار و به همراه چه غذاهایی استفاده کنید . مقدار وعده توصیه شده جو پرک، یک دوم فنجان است. برای وعده های صبحانه و ناهار جوغذای اصلی است. اجازه دارید در کنار جواز مقداری شیر بدون چربی، میوه و همچنین ماست بدون چربی استفاده کنید. دارچین نیز گزینه مناسبی برای اضافه کردن طعم به غذا است. میان وعده صبح معمولا شامل میوه تازه و میان وعده بعدازظهر نیز دارای سبزیجات خام یا آجیل ها است. در رژیم جومی توانید برای وعده شام مقداری مرغ گریل شده، ماهی، مقداری گوشت قرمز بدون چربی یا حتی برگر بوقلمون به همراه کدو سبز سرخ شده مصرف کنید .

رابطه ی سلامت بدن و مصرف جو چیست ؟

همانطور که می دانید جو غنی از فیبر است . جواز غلات کامل و غنی از فیبر  است. یک دوم فنجان جوپخته شده در آب شامل مواد مغذی زیر است: دو گرم فیبر خوراکی سه گرم پروتئین صفر گرم قند همچنین جو۲ درصد از کلسیم و ۶ درصد از آهن مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می کند. این غذا کم کالری است و تنها ۱٫۵ گرم چربی دارد. مصرف جوپرک سبب کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان روده می شود. غلات کامل مانند جومی توانند فشار خون را نیز کاهش دهند و به هضم غذا کمک کنند. جوقطعا می تواند قسمتی از یک رژیم سالم غذایی باشد .

آیا استفاده از رژیم جو مشکلاتی هم برای بدن و سلامت آن دارد

باید بدانید که این رژیم غذایی مشکلات و خطراتی هم دارد که باید متوجه آنها باشید. برای شروع رژیم غذایی باید همیشه پزشک خود را در جریان قرار دهید. این شامل رژیم هایی که بر پایه یک غذای سالم مانند رژیم جومی شوند نیز هست. اجازه دهید پزشک سوابق پزشکی تان را بداند و به او درباره مشکلاتی که ممکن است داشته باشید اطلاع دهید. رژیم جو پرک، برنامه غذایی بسیار کم کالریست و برخی پزشکان این مقدار کالری را برای رژیم سالم کافی نمی دانند. بنابراین برای رساندن مقدار کالری رژیم جوبه رژیم سالم باید فراتر از آنچه این رژیم گفته شده به آن غذا اضافه کنید. رژیم غذایی جومحدود کننده است.

خوردن جوبه عنوان یک یا دو وعده در روز این رژیم را بسیار یکنواخت می کند از این رو ادامه دادن و تعهد به این رژیم غذایی نیز بسیار سخت می شود. بنابراین کاهش وزن با چنین رژیمی مسلما دشوار خواهد بود و به وزنی بیشتر از قبل بر می گردید. خطر استفاده از رژیم جوبا تنظیم وعده های غذایی می تواند کمتر شود. در کنار افزایش مقدار کالری که توسط پزشک توصیه خواهد شد می توانید از سبزیجات و دیگر مواد غذایی سالم برای تنوع دادن به رژیم خود استفاده کنید. این استراتژی می تواند به از بین بردن یکنواختی چنین رژیم محدود کننده ای کمک کند و موثر واقع شود .


رژیم لاغری رژیم ,غذایی ,کاهش ,وعده ,استفاده ,مصرف ,رژیم غذایی ,استفاده کنید ,برای کاهش ,کنید رژیم ,غلات کامل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دستگیره کابینت بازاریاب فضای مجازی بنیامین چهارشنبه سوری طراحی سایت تعمیرات تخصصی لوازم خانگی بهترین سایت آپشن خودرو | دنیای آپشن بیستمین پرسش مهر ریاست جمهوری ارسال ایمیل تبلیغاتی